Polityka prywatności
Witaj na stronie Urzędu Gminy Dynów. Znalazłeś się tutaj, aby dowiedzieć się czegoś więcej o tym w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz informacje podzielone na sekcje tematyczne, dzięki czemu możesz korzystać z Polityki prywatności zgodnie z własnymi potrzebami.
Polityka prywatności to materiał informacyjny przeznaczony dla osób, których dane wykorzystujemy w ramach naszej działalności. Prezentujemy w niej zasady na jakich będziemy posługiwać się Państwa danymi. Dochowujemy starań, aby materiały informacyjne były dla Państwa możliwie najbardziej konkretne i zrozumiałe. Dlatego staramy się przygotować dedykowaną politykę prywatności dla każdego, unikatowego procesu biznesowego. Polityka prywatności często funkcjonuje pod nazwą „klauzula informacyjna”.
Możecie Państwo zapoznać się z niniejszą Polityką prywatności na stronie internetowej serwisu internetowego:https://gminadynow.pl/index.php/polityka-prywatnosci/ zakładka „Polityka prywatności” (dalej jako „Strona internetowa” lub „Serwis”).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Dynów, w imieniu której wykonuje zadania Urząd Gminy Dynów NIP 7950012381, REGON 650017968, (dalej również jako „Administrator” lub „Urząd”). Oznacza to, że Urząd ustala cele i sposoby przetwarzania Państwa danych osobowych.
Możecie Państwo skontaktować się z nami osobiście oraz pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną, na poniżej wskazane dane:
Adres siedziby: ul. Ks. Józefa Ożoga 2 36-065 Dynów
E-mail: urzad@gminadynow.pl
Telefon: +48 17 23 00 114
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.
Pan Daniel Panek, e-mail: iod@gminadynow.pl
Poniżej prezentujemy cele, które osiągamy w toku współpracy oraz podstawy prawne umożliwiające korzystanie z Państwa danych osobowych.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania przez Administratora zadań publicznych wynikających z przepisów prawa, w szczególności realizacji zadań własnych gminy określonych w Rozdziale 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609), w tym m.in. w zakresie:
Przetwarzanie danych odbywa się również w związku z koniecznością obsługi składanych przez Państwa wniosków i prowadzeniem postępowań administracyjnych w zakresie realizowanych zadań gminy.
Podstawy prawne
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – dobrowolna zgoda.
Wykorzystujemy Państwa dane identyfikacyjne, numery ewidencyjne, służące do wykonywania dzielności gospodarczej oraz dane rozliczeniowe. Należą do nich najczęściej imię, nazwisko lub firma, adres zamieszkania, siedziba, PESEL lub w przypadku firm NIP, PKD oraz numer rachunku płatniczego. Umożliwia nam to prawidłowe i jednoznaczne oznaczenie stron umowy oraz należytą realizację jej postanowień.
Podstawy prawne:
Wykorzystujemy dane identyfikacyjne i służbowe osób uprawnionych do reprezentacji stron umowy. Mogą to być członkowie zarządu, rady dyrektorów, wspólnicy, partnerzy, komplementariusze, pełnomocnicy bądź prokurenci. W ramach reprezentacji dokonują oni czynności prawnych i faktycznych w swoich mocodawców. Typowymi przykładami czynności reprezentacji jest udzielanie pełnomocnictw oraz zawieranie umów. Najczęściej wykorzystujemy Państwa imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz informacje o uprawnieniach do reprezentacji i posiadanych pełnomocnictwach.
Podstawy prawne:
Prowadzimy rachunkowość oraz wykonujemy zadania z zakresu sprawozdawczości finansowej. Do realizacji tego celu potrzebne są dane identyfikacyjne, finansowe oraz kontaktowe, umieszczane na dowodach księgowych. Mogą znaleźć się tam dane osób uprawnionych do wystawienia albo odbioru danego dowodu księgowego – np. faktury. Najczęściej są to imię albo imiona i nazwisko. Wykorzystujemy te informacje do prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania sprawozdań finansowych oraz gromadzenia i przechowywania dowodów księgowych. Dowodami księgowymi są na przykład: potwierdzenia przelewów, rachunki i faktury.
Podstawy prawne
Zarządzamy roszczeniami, wynikającymi z zawartych umów. Ustalamy istnienie należnych nam roszczeń i dochodzimy ich realizacji. Czynimy zadość uzasadnionym roszczeniom naszych Partnerów biznesowych oraz bronimy się przed nieuzasadnionymi roszczeniami. Roszczenie to prawo do wystąpienia z żądaniem zachowania się w określony sposób. Roszczenia mogą wynikać z niewykonania albo nieprawidłowego wykonania umowy. Do obsługi roszczeń wykorzystujemy dane osobowe, zgromadzone na etapie przygotowania i realizacji umowy.
Podstawy prawne
Przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym zapewnienia przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, realizacji obowiązków podatkowych, administracyjnych oraz związanych z wykonywaniem umów cywilnoprawnych. W ramach tych działań przetwarzamy dane identyfikacyjne, kontaktowe, finansowe oraz inne dane wymagane do wykonania zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów, takich jak przepisy Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania cywilnego, przepisów podatkowych oraz innych aktów prawnych.
Podstawy prawne
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 7, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
W związku z tym, że wykorzystujemy Państwa dane osobowe, przysługują Państwu określone uprawnienia. Poniżej prezentujemy listę uprawnień mających zastosowanie. Opisujemy również na czym one polegają oraz kiedy i w jaki sposób możecie Państwo z nich skorzystać.
Możecie Państwo dowiedzieć się czy dysponujemy Waszymi danymi osobowymi, jakie są to dane oraz w jaki sposób posługujemy się nimi. Możecie Państwo także uzyskać kopię swoich danych osobowych.
Odmówimy wydania kopii danych osobowych, jeżeli jej wydanie wdanym przypadku niekorzystnie wpłynie na prawa wolności innych. Dostępu do danych udzielamy poprzez przekazanie sprawozdania. Realizując prawo dostępu do danych nie przekażemy Państwu kopii zgromadzonej dokumentacji.
Jak skorzystać?
Możesz poprawić nieprawidłowe informacje na swój temat, zaktualizować nieaktualne oraz uzupełnić brakujące.
Przed dokonaniem sprostowania będziemy sprawdzać prawdziwość i poprawność podawanych przez Państwa danych osobowych. W tym celu poprosimy o okazanie odpowiedniego dokumentu lub wykonanie wskazanej czynności.
Jak skorzystać?
Możesz poprosić nas o skasowanie Twoich danych osobowych.
Prawo do usunięcia danych przysługuje wyłącznie, gdy:
Odmówimy Państwu prawa do usunięcia danych, gdy:
Jak skorzystać?
Po ograniczeniu przetwarzania Państwa danych osobowych możemy je nadal wykorzystywać wyłącznie w następujących celach:
Jeżeli będziemy chcieli wykorzystać Państwa dane osobowe do realizacji jakichkolwiek innych celów będziemy musieli uzyskać Państwa zgodę.
Możecie Państwo skorzystać z prawa do ograniczenia przetwarzania z uwagi na co najmniej jedną z poniższych okoliczności:
Jak skorzystać?
Przysługuje Państwu prawo sprzeciwu, gdy wykorzystujemy dane osobowe do realizacji celów wynikających z naszych uzasadnionych interesów prawnych lub do realizacji zadania publicznego. Z prawa do sprzeciwu można skorzystać w dowolnym momencie. Uznanie sprzeciwu skutkuje usunięciem danych osobowych, wykorzystywanych w danej sprawie. Sprzeciw uwzględnimy tylko w wyjątkowych przypadkach, z uwagi na Państwa szczególną sytuację.
Możemy odrzucić sprzeciw wykazując istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do korzystania z Państwa danych osobowych. Prawnie uzasadnione podstawy muszą być nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności. Możemy również odrzucić Państwa sprzeciw, gdy wykażemy podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Proszę uzasadnić sprzeciw, aby zwiększyć szanse na jego uwzględnienie. Uzasadniając sprzeciw proszę dokładnie opisać na czym polega szczególny charakter sytuacji, w której się Państwo znajdujecie. Należy wyjaśnić czym różni się Państwa sytuacja od sytuacji innych osób, których dane wykorzystujemy w tych samych celach.
Jak skorzystać?
Jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody, to zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie udzielonej zgody nie wypływa na zgodność przetwarzania z prawem, jakie miało miejsce przed wycofaniem zgody.
Jak skorzystać?
Możecie Państwo powiadomić organ nadzorujący przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych o naruszeniu prawa. Polskim organem nadzoru jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jak skorzystać?
Skontaktuj się z Urzędem Ochrony Danych Osobowych.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem / żądaniem/udziału w wydarzeniu.
Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do zawarcia umowy, w sytuacji gdy jest Pani /Pan stroną umowy z Administratorem. Skutkiem braku podania danych będzie odmowa zawarcia umowy z uwagi na brak informacji niezbędnych do zawarcia umowy.
Nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany. Wszelkie dotyczące Państwa decyzje podejmują ludzie – pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie spraw opisanych w Polityce prywatności. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji polega na prawomocnym rozstrzyganiu spraw przez algorytm sztucznej inteligencji.
Nie dokonujemy profilowania. Profilowanie to forma automatycznego wykorzystywania danych osobowych do oceny wybranych cech człowieka na podstawie zgromadzonych o nim informacji.
Wytworzył | admin |
---|---|
Data wytworzenia | 16 października 2020 |
Opublikował w BIP | admin |
Data opublikowania | 16 października 2020 |
Data ostatniej aktualizacji | 3 lipca 2025 |
Liczba wyświetleń | 1 views |