
Życzenia Wielkanocne – 2025
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
BITWA REGIONÓW 2025 – konkurs kulinarny
Posted By Zofia Kalawska On In Uncategorized | No Comments
„Bitwa Regionów” to konkurs kulinarny, który promuje bogactwo lokalnych smaków oraz dziedzictwo kulinarne Polski. W wydarzeniu mogą wziąć udział Koła Gospodyń Wiejskich i stowarzyszenia, których misją jest pielęgnowanie tradycji kulinarnych, wspieranie rozwoju lokalnych wspólnot oraz upowszechnianie kultury ludowej. Uczestnicy konkursu przygotowują potrawy według autorskich receptur, z wykorzystaniem produktów regionalnych i krajowych surowców.
Celem konkursu jest popularyzacja tradycyjnych dań regionalnych oraz podkreślenie różnorodności polskiej kuchni. Konkurs jest również formą popularyzacji działalności Kół Gospodyń Wiejskich i stowarzyszeń, które od lat odgrywają kluczową rolę w kultywowaniu dziedzictwa kulinarnego i rozwijaniu lokalnych inicjatyw.
Rywalizacja odbywa się w trzech etapach:
Etap I – Na podstawie ocen formularzy zgłoszeniowych komisja kwalifikacyjna tworzy ranking prac konkursowych. Najwyżej ocenieni uczestnicy biorą udział w wydarzeniach regionalnych, w których uczestniczy maksymalnie 20 drużyn. Zwycięzcy etapu regionalnego awansują do półfinału.
Etap II – W półfinałach wojewódzkich są wyłaniane zespoły (po jednym z każdego województwa), które kwalifikują się do finału ogólnopolskiego.
Etap III – Wielki finał, w którym rywalizuje 16 najlepszych drużyn z całej Polski.
Komisje i jury konkursowe składające się z lokalnego eksperta kulinarnego oceniają potrawę pod względem kompozycji smakowej składników, aromatu dania oraz tekstury poszczególnych elementów. Ocenie podlega również wykonanie i sposób prezentacji potrawy konkursowej, m.in. regionalne elementy dekoracyjne i estetyka podania.
Na każdym etapie konkursu przewidziane są nagrody pieniężne oraz dodatkowe wyróżnienia.
Organizatorem wydarzenia jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Patronat nad konkursem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
„Bitwa Regionów” wpisuje się w ideę działań prowadzonych pod hasłem #KupujŚwiadomie, które promują wybór polskich artykułów rolno-żywnościowych i korzystanie z lokalnych produktów. Wydarzenie to nie tylko integruje społeczności lokalne, ale także inspiruje do odkrywania i pielęgnowania bogatej tradycji kulinarnej kraju.
https://bitwaregionow.pl/ [1]
INFORMACJA
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
INFORMACJA
W dniu 18 kwietnia 2025(Wielki Piątek) Urząd Gminy Dynów będzie czynny do godz.13:00
KASA Urzędu Gminy Dynów BĘDZIE NIECZYNNA
Wszelkie opłaty można uiścić w Banku Spółdzielczym w Dynowie.
Jednocześnie, zgodnie z kalendarzem wyborczym ustalonym dla wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – w dniu 18 kwietnia 2025 r. w godz. 7.00 -13.00 w budynku Urzędu Gminy będą przyjmowane zgłoszenia kandydatów na członków Obwodowych Komisji Wyborczych.
WÓJT GMINY DYNÓW
Wojciech Piech
Nabór wniosków o powołanie na rzeczoznawcę do przeprowadzania szacowania wartości rynkowej zwierząt
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
W związku z pismem Powiatowego Lekarza Weterynarii w Rzeszowie w sprawie zweryfikowania listy rzeczoznawców do szacowania wartości rynkowej zwierząt, Wójt Gminy Dynów informuje, że do dnia 30 kwietnia 2025 roku w Urzędzie Gminy Dynów przyjmowane są wnioski osób zainteresowanych o powołanie na rzeczoznawcę w celu szacowania wartości rynkowej zwierząt zabitych, poddanych ubojowi albo padłych w wyniku chorób zakaźnych zwalczanych z urzędu, jak również z zniszczonych z nakazu organu Inspekcji Weterynaryjnej produktów pochodzenia zwierzęcego, jaj wylęgowych i pasz oraz sprzętu.
Wójt Gminy Dynów informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz § 2 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 lipca 2009 r. w sprawie rzeczoznawców wyznaczonych przez powiatowego lekarza weterynarii do przeprowadzenia szacowania, a także art. 49 ust. 12 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt przyjmowane są wnioski osób zainteresowanych funkcją rzeczoznawcy do przeprowadzania szacowania zwierząt.
Rzeczoznawcami mogą być osoby, które:
- posiadają wykształcenie rolnicze wyższe lub średnie lub
- ukończyły studia podyplomowe w zakresie związanym z rolnictwem, lub
- posiadają co najmniej wykształcenie średnie inne niż rolnicze i co najmniej 3-letni staż pracy w gospodarstwie rolnym, lub
- ukończyły co najmniej zasadniczą szkołę zawodową lub dotychczasową szkołę zasadniczą kształcące w zawodach rolniczych i posiadają co najmniej 3-letni staż pracy w gospodarstwie rolnym, lub
- ukończyły zasadniczą szkołę zawodową lub dotychczasową szkołę zasadniczą kształcącą w zawodach innych niż rolnicze i posiadają co najmniej 5-letni staż pracy w gospodarstwie rolnym,
- mają miejsce zamieszkania na terenie gminy Dynów,
– i które złożyły wniosek o powołanie na rzeczoznawcę.
Dodatkowo w przypadku szacowania w gospodarstwach rolnych, w których jest prowadzona produkcja metodami ekologicznymi, rzeczoznawca powinien dodatkowo posiadać wiedzę praktyczną w zakresie prowadzenia gospodarstwa rolnego, w którym jest prowadzona taka produkcja.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko;
- adres zamieszkania;
- adres do korespondencji;
- informacje o wykształceniu.
Do wniosku o powołanie na rzeczoznawcę dołącza się:
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie kandydata na rzeczoznawcę;
- oświadczenie kandydata na rzeczoznawcę o posiadanym stażu pracy w gospodarstwie rolnym – jeżeli jest wymagany;
- oświadczenie kandydata na rzeczoznawcę o posiadanym doświadczeniu w prowadzeniu gospodarstwa rolnego, w którym jest prowadzona produkcja metodami ekologicznymi – jeżeli jest wymagane.
Kandydatów mogą zgłaszać również:
- sołtys,
- izba rolnicza,
- związek zawodowy rolników,
- organizacja społeczno – zawodowa rolników,
- izba gospodarcza o zasięgu krajowym, utworzona przez grupy producentów rolnych i ich związki oraz przedsiębiorców wykonujących działalność przetwórczą lub handlową w zakresie produktów lub grupy produktów, o których mowa w przepisach o grupach producentów rolnych i ich związkach,
- grupa producentów rolnych i ich związek w rozumieniu przepisów o grupach producentów rolnych i ich związkach.
Rzeczoznawcy przysługuje wynagrodzenie za godzinę szacowania w wysokości 1/120 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku za rok poprzedni ogłaszanego w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”. Wynagrodzenie wypłaca powiatowy lekarz weterynarii ze środków przeznaczonych corocznie w ustawie budżetowej na zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt.
Wypłaty wynagrodzenia dokonuje się w formie bezgotówkowej, na rachunek bankowy wskazany przez rzeczoznawcę, albo w formie gotówkowej – w kasie powiatowego inspektoratu weterynarii.
Wnioski należy składać do 30.04.2025 r. w Urzędzie Gminy Dynów w pokoju nr 23.
Druki do pobrania w załącznikach.
Uzupełniający nabór kandydatów na ławników sądowych
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
Informacja dotycząca uzupełniającego naboru ławników na kadencję 2024 – 2027
I.
W związku z pismem Prezesa Sądu Okręgowego w Rzeszowie z dnia 14 marca 2025 r. dot. potrzeby dokonania wyboru dodatkowych ławników na kadencję 2024-2027, stosownie do art. 168 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334 z późn. zm.) informuję, że w terminie do 9 maja 2025 r. będą przyjmowane zgłoszenia kandydatów na ławników na kadencję 2024 – 2027 do Sądu Rejonowego w Rzeszowie.
Liczba ławników potrzebnych do wyboru wynosi:
Do Sądu Rejonowego w Rzeszowie – 1 ławnik (do IV Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych) do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy.
II.
Stosownie do przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334 z późn. zm.):
Ławnikiem może być wybrany ten, kto (art. 158 § 1 – § 3 ustawy):
- posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
- jest nieskazitelnego charakteru,
- ukończył 30 lat,
- jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku,
- nie przekroczył 70 lat,
- jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
- posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna zostać wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
Ławnikami nie mogą być (art. 159 § 1 – § 2 ustawy):
- osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
- osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
- funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
- adwokaci i aplikanci adwokaccy,
- radcy prawni i aplikanci radcowscy,
- duchowni,
- żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
- funkcjonariusze Służby Więziennej,
- radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin (art. 162 § 1 ustawy):
- prezesi właściwych sądów,
- stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych,
- co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.
III.
Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty (art. 162 ustawy):
- informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
- oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej (t. j. Dz. U. poz. 2024 poz. 1897), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika,
- dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Wyżej wymienione dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.
- Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji.
Wyżej wymienione dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.
- Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
- Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.
- Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego ponosi Skarb Państwa.
- Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.
- Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.
Zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły do rady gminy po terminie, a także zgłoszenia, które nie spełniają wymogów formalnych, pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne. Pozostawienie zgłoszenia bez dalszego biegu rada gminy stwierdza w drodze uchwały.
Kartę zgłoszenia kandydata wraz z załącznikami podmiot go zgłaszający lub sam kandydat powinien odebrać w nieprzekraczalnym terminie 60 dni od dnia przeprowadzenia wyborów. W przypadku nieodebrania dokumentów w terminie wyżej wskazanym, podlegają one zniszczeniu w terminie 30 dni.
IV.
Kartę zgłoszenia kandydata na ławnika wraz z załącznikami wymienionymi
w art. 162 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 334 z późn. zm.) i wyliczonymi powyżej w rozdz. III należy dostarczyć do Biura Rady Gminy Dynów, ul. Ks.J.Ożoga 2– osobiście (w godzinach pracy Urzędu) lub za pośrednictwem poczty, w terminie do 9 maja 2025 r. (decyduje data stempla pocztowego na przesyłce).
Ponadto wszelkie wyjaśnienia dotyczące naboru ławników można uzyskać pod numerami telefonu 17 2300115.
Zasady wyboru ławników i tryb zgłaszania kandydatów na ławników reguluje:
- Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334 z późn. zm.) – tekst działu IV Rozdziału 7 „Ławnicy” ustawy,
- Rozporządzenie Ministra sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693).
PODR w Boguchwale zaprasza na szkolenie “Bieżące zagrożenia pryszczycą”
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No CommentsOGŁOSZENIE WÓJTA GMINY DYNÓW
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
Harmonogram spotkań [16]
Bezpłatna zbiórka posiadanych folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczych 1-3 kwietnia 2025r.
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
XIII Sesja Rady Gminy Dynów- 19.03.2025r.
Posted By admin On In Aktualności | No Comments
Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ) zwołuję na dzień 19 marca 2025 r., XIII Sesję Rady Gminy Dynów na godz. 10:00 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie
- Stwierdzenie kworum
- Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2025 r.,
- Podjęcie uchwały w sprawie Uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2025-2034.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet dla Przewodniczącego oraz Radnych Gminy Dynów.
- Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobierania i wykorzystania udzielonej dotacji.
- Podjęcie uchwały w sprawie „ Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dynów w 2025 roku”.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego dotyczącego przekazania Gminie Hyżne zadań Gminy Dynów z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego.
- Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia Zakładu Wodociągowo-Kanalizacyjnego i Gospodarki Mieszkaniowej w Dynowie z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych za rok 2024 do budżetu Gminy Dynów.
- Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za rok 2024 przez GOPS w Dynowie.
- Sprawozdanie z działalności zespołu interdyscyplinarnego w gminie Dynów za 2024 r.
- Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za 2024 r. w Gminie Dynów.
- Sprawozdanie Wójta z pracy w okresie międzysesyjnym.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Dynów
Tadeusz Pudysz
Ogłoszenie w sprawie odbioru folii rolniczych
Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
Rolnicy z terenu Gminy Dynów zainteresowani bezpłatnym odbiorem folii rolniczej, folii po sianokiszonce, folii tunelowej, worków po nawozach oraz worków typu Big Bag proszeni są o pobranie i złożenie stosownego oświadczenia w Urzędzie Gminy Dynów w terminie do 20 marca 2025 roku.
Uzyskana informacja będzie potraktowana jako inwentaryzacja w/w odpadów dla potrzeb zorganizowania bezpłatnego odbioru odpadów rolniczych od mieszkańców prowadzących działalność rolniczą na terenie Gminy Dynów.
W przypadku uzbierania wymaganej ilości w/w odpadów zorganizowany zostanie bezpłatny odbiór odpadów rolniczych, ze wskazanego punktu na terenie gminy.
O terminie odbioru zainteresowanych powiadomimy drogą telefoniczną.
Odbiór odpadów obejmuje:
- folia rolnicza czarna,
- folia rolnicza czarno – biała,
- folia po sianokiszonce,
- folia tunelowa,
- opakowania po nawozach,
- opakowania typu Big Bag
Rolnicy zobowiązani są do wysegregowania odpadów na poszczególne frakcje oraz oczyszczenia z błota, ziemi, resztek organicznych i pozbawienia z innej zawartości. Odpady powinny być przesortowane.
Nie odbieramy: sznurków, siatek, węży nawadniających.
Więcej informacji można uzyskać po nr tel. 17 230 43 66 lub 729 910 262