Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ) zwołuję na dzień 22 marzec 2024 r., L XI Sesję Rady Gminy Dynów na godz. 1400 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym proponowanym porządkiem obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2024 r.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy 2024 na zadanie inwestycyjne pn. “Modernizacja boiska piłkarskiego polegająca na budowie bieżni okrężnej o dł. 400 m 4-torowej i prostej 6-torowej oraz kompleksu obiektów l.a. w miejscowości Bachórz”
5. Podjęcie uchwały w sprawie “Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dynów w roku 2024”
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034.
7. Podjęcie uchwały w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na terenie gminy Dynów.
8. Podjęcie uchwały w sprawie odrzucenia w całości stanowiska Związku Zawodowego Oświata dotyczącego nie uzgodnienia projektu uchwały Rady Gminy Dynów w sprawie ustaleniu Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dynów oraz ustalenia wysokości i warunków wypłacania nagród ze specjalnego funduszu nagród za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych na terenie Gminy Dynów.
9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia nieruchomości znajdującej się w Laskówce 69 ( była Szkoła Podstawowa im. kpt. Gracjana Fróga w Laskówce) z przeznaczeniem na Dom Dziecka
10. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za rok 2023 przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dynowie.
11. Sprawozdanie z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Dynów za rok 2023.
12. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za 2023 rok w Gminie Dynów.
13. Wolne wnioski i zapytania.
14. Zamknięcie obrad.
Wybory samorządowe- Głosowanie korespondencyjne
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Głosowanie korespondencyjne
Nie możesz głosować w lokalu wyborczym? Zgłoś chęć głosowania korespondencyjnego. Dzięki temu zagłosujesz z domu lub z innego miejsca, w którym przebywasz – pakiet wyborczy otrzymasz pocztą. Sprawdź, jak to zrobić.
W wyborach zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. możesz głosować korespondencyjnie, jeżeli spełniasz następujące warunki:
jesteś wyborcą niepełnosprawnym o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
w dniu głosowania podlegasz obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
najpóźniej w dniu głosowania kończysz 60 lat.
Zamiar głosowania korespondencyjnego możesz złożyć do dnia 25 marca 2024 r. Komisarzowi Wyborczemu w Rzeszowie I:
ustnie – osobiście w siedzibie Komisarza Wyborczego w Rzeszowie I Siedziba-Delegatura Krajowego Biura Wyborczego w Rzeszowie, 35-959 Rzeszów, ul.Grunwaldzka 15 ( budynek {Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, IV piętro – od poniedziałku do piątku w godzinach: od 7:30 do 15:30;
telefonicznie na numer telefonu: 17 867 14 18 (sekretariat) – w przypadku wyborcy niepełnosprawnego oraz wyborcy podlegającego w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych.
W razie wysłania dokumentów pocztą zwykłą o dotrzymaniu terminu rozstrzyga data wpływu zgłoszenia do Komisarza Wyborczego I w terminie do 25 marca 2024 r.
Jeżeli w dniu głosowania będziesz podlegał obowiązkowej kwarantannie lub izolacji, możesz złożyć wniosek o głosowanie korespondencyjne do 2 kwietnia 2024 r.
Wskazywany w zgłoszeniu adres, na który ma być wysłany pakiet wyborczy, musi być adresem z obszaru gminy, w której jesteś wpisany do spisu wyborców.
Pakiet wyborczy zostanie dostarczony do skrzynki pocztowej zgodnie ze wskazanym adresem przez pracowników Poczty Polskiej najpóźniej na 6 dni przed wyborami. Jeżeli pakiet wysyłany będzie do osoby, która w dniu głosowania będzie przebywać na kwarantannie lub będzie poddana obowiązkowej izolacji, to pakiet zostanie dostarczony najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów.
W pakiecie wyborczym otrzymasz:
kopertę zwrotną,
karty do głosowania,
kopertę na kartę do głosowania,
oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na kartach do głosowania,
instrukcję głosowania korespondencyjnego.
Po otrzymaniu pakietu wyborczego:
oddajesz głos, w sposób określony w informacji znajdującej się w dolnej części kart do głosowania,
po oddaniu głosu wkładasz karty do głosowania do koperty z napisem “Koperta na kartę do głosowania”, a następnie zaklejasz kopertę,
wypełniasz oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu,
następnie zaklejoną “Kopertę na kartę do głosowania” oraz wypełnione oświadczenie wkładasz do koperty zwrotnej z adresem obwodowej komisji wyborczej,
Po wykonaniu wyżej opisanych czynności kopertę z adresem obwodowej komisji wyborczej możesz:
wrzucić do skrzynki pocztowej Poczty Polskiej znajdującej się na terenie Twojej dzielnicy,
lub w dniu wyborów w godzinach 7:00-21:00, osobiście dostarczyć kopertę zwrotną do obwodowej komisji wyborczej, której adres znajduje się na kopercie zwrotnej.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Wybory Samorządowe – Pełnomocnictwo do głosowania
Czy można dać pełnomocnictwo do głosowania?
Nie musisz przychodzić do lokalu wyborczego w dniu wyborów. Możesz zagłosować przez pełnomocnika, czyli upoważnić inną osobę, aby zagłosowała w twoim imieniu. Sprawdź, jak to zrobić. W wyborach na wójta sporządza się dwa akty pełnomocnictwa − na pierwsze i ponowne głosowanie.
Wymagane dokumenty
Jeśli jesteś osobą, która najpóźniej w dniu wyborów kończy 60 lat albo osobą posiadającą orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności to możesz udzielić pełnomocnictwa do głosowania w swoim imieniu.
Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawa wyborcze w wyborach do organów gminy Dynów (Rady Gminy Dynów, Wójta Gminy Dynów), a zatem musi być ujęta w stałym obwodzie głosowania na terenie Gminy Dynów.
Pełnomocnikiemnie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania udzielającego pełnomocnictwo, a także mąż zaufania zgłaszany przez komitet oraz kandydaci w wyborach.
Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć maksymalnie od dwóch osób jeżeli co najmniej jedną z nich wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Akt pełnomocnictwa do wyborów samorządowych w dniu 7 kwietnia 2024 r.. sporządza się na wniosek wyborcy wniesiony najpóźniej 29 marca 2024 r.
Wniosek składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania. Wniosek powinien zawierać nazwisko i imiona, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy jak i pełnomocnika oraz wyraźne oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo.
Do wniosku dołącza się:
pisemną zgodę na formularzu stanowiącym załącznik nr 8 do ww. Rozporządzenia (zgoda) osoby mającej być pełnomocnikiem zawierającą jej nazwisko, imiona oraz adres zamieszkania, a także nazwisko i imiona osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
w przypadku osób niepełnosprawnych: kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
Akt pełnomocnictwa do głosowania jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa lub jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku: w innym miejscu na terenie Gminy Dynów.
Jeżeli wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania nie spełnia ustawowych warunków wyborca jest wzywany, w terminie 3 dni od doręczenia wezwania, do usunięcia wad wniosku. Jeżeli wad nie można usunąć albo nie zostały usunięte w terminie następuje odmowa sporządzenia aktu, która jest sporządzana na piśmie i doręczona wraz z uzasadnieniem wyborcy.
Wyborca ma prawo cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania poprzez oświadczenie złożone w tut. Urzędzie najpóźniej 2 dnia przez dniem wyborów lub w dniu wyborów doręczenie oświadczenia właściwej komisji obwodowej.
Pełnomocnictwo wygasa z mocy prawa w przypadku:
śmierci albo utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa lub pełnomocnika;
wejście pełnomocnika w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla miejsca zamieszkania wyborcy lub zostanie mężem zaufania;
wcześniejszego osobistego zagłosowania przez udzielającego pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia dokumentów Urząd Gminy Dynów ul. Ks. J. Ożoga 2pok. Nr 15 – Sekretarz Gminy
Termin i sposób załatwienia
W przypadku, kiedy wniosek spełnia warunki upoważniony pracownik tut. Urzędu uzgadnia z wyborcą lub osobą, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa termin sporządzenia aktu pełnomocnictwa. W razie braku uzgodnienia terminu termin wyznacza upoważniony pracownik tut. Urzędu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy,
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast,
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 29 stycznia 2024 r. . w sprawie zarządzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.
Tryb odwoławczy
Brak
Obowiązek informacyjny
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dynów ul. Ks. J. Ożoga 2 36-065 Dynów . 2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@gminadynow.pl[3] lub pisemnie na adres: ul. Ks. J. Ożoga 2 36-065 Dynów .. 3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. pełnomocnictwa do głosowania, wynikającego z ustawy z 05.01.2011 r. Kodeks wyborczy. 4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora. 5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: a) dostępu do swoich danych osobowych b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe c) żądania usunięcia danych, gdy:
dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
osoby te kwestionują prawidłowość danych
przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. 8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Urząd Gminy w Dynowie informuje, że zgodnie z § 13zzl rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187 z późn. zm.), uruchomiona została pomoc dla producentów kukurydzy. Wnioski o udzielenie pomocy finansowej należy złożyć do właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego, kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w terminie do dnia 29 lutego 2024 r. Pomoc finansowa skierowana jest do rolników zajmujących się uprawą kukurydzy, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Warunkiem otrzymania pomocy jest spełnianie kryterium mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa i złożenie wniosku o dopłaty bezpośrednie za poprzedni rok, w którym wykazano uprawy kukurydzy z wyłączeniem upraw kukurydzy na kiszonkę. Przepisy nie wymagają jednocześnie załączania do wniosku dokumentów potwierdzających sprzedaż kukurydzy. Wysokość pomocy będzie wyliczana jako iloczyn deklarowanej we wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich za 2023 r. powierzchni upraw kukurydzy (z wyłączeniem kukurydzy na kiszonkę) nie większej niż 100 ha i stawki pomocy wynoszącej: ▪ 1 000 zł dla województw lubelskiego i podkarpackiego; ▪ 700 zł dla województw małopolskiego, mazowieckiego, świętokrzyskiego i podlaskiego; ▪ 500 zł dla województw dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, opolskiego, pomorskiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Jeżeli wynikająca ze złożonych wniosków kwota pomocy przekroczy budżet programu, wówczas do wyliczenia pomocy zostanie zastosowany współczynnik korygujący.
Dodatkowo informuje się, że zgodnie z informacją ARiMR godziny pracy Biur Powiatowych zostały wydłużone na czas naboru wniosków: ▪ w dni robocze od 22 lutego do 28 lutego 2024 r., biura będą otwarte dla rolników w godzinach od 07:00 do 18:00; ▪ w ostatnim dniu naboru, tj. 29 lutego 2024 r. od godziny 07:00 do 22:00 lub do ostatniego interesanta; ▪ ponadto biura będą czynne również w sobotę w dniu 24 lutego 2024 r. w godzinach od 08:00 do 16:00.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Pani Janina Kośmider mieszkanka Gminy Dynów 19 lutego 2024 roku w miejscowości Harta obchodziła 100-letnią rocznicę swoich urodzin.
Na uroczystość setnych urodzin z gratulacjami pośpieszyli Proboszcz Parafii Harta- ks. Tomasz Węgrzyński, przedstawiciele Gminy Dynów: Pan Wojciech Piech- Wójt Gminy Dynów, Pan Franciszek Pilip- Przewodniczący Rady Gminy Dynów, Pani Zofia Kalawska- Sekretarz Gminy oraz Pani Maria Pałac – sołtys wsi Harta życząc jubilatce wiele zdrowia, wszelkiej pomyślności i Błogosławieństwa Bożego na dalsze lata życia. Nie zabrakło również odśpiewania na cześć solenizantki „dwieście lat”. Pani Janina otrzymała również bukiet urodzinowych kwiatów, kosz z słodkościami oraz urodzinowy tort. Na pamiątkę tego wspaniałego Jubileuszu, Wójt Gminy Dynów wręczył Solenizantce list gratulacyjny od Samorządu Gminy Dynów. W tym doniosłym dniu na uroczystość przybyli również Pan Zdzisław Kilon- Prezes Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Przemyślu oraz Józef Bojarski Prezes Oddziału ZIW w Przemyślu składając również najserdeczniejsze życzenia, życząc dużo zdrowia na dalsze lata życia. Pani Janina od 1942r. działała w szeregach AK jako sanitariuszka. W 1943r. 21 maja została aresztowana za działalność w ruchu oporu i osadzona w obozie w Szebni, zaś od 29 maja 1943 r. przebywała w obozie w Oświęcimiu gdzie dostała numer 63738. W 1944r. 14 kwietnia została wyzwolona i powróciła do rodzinnego domu w Harcie.
Pani Janinie jeszcze raz składamy najserdeczniejsze gratulacje z okazji tego pięknego Jubileuszu.
WÓJT GMINY DYNÓW
Wojciech Piech
[8]
[9]
[10]
[11]
[12]
[13]
[14]
[15]
[16]
Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 571)
Wójt Gminy Dynów ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku.| Rodzaj zadania 1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, w tym: a) organizacja turniejów, imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych, b) szkolenie sportowe poprzez organizowanie lub udział w organizowanych przez inne podmioty szkoleniach, treningach i zawodach na szczeblu lokalnym i regionalnym w różnych dyscyplinach sportowych, c) zakup sprzętu sportowego, usług i innych materiałów niezbędnych do organizacji imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych, szkoleń, treningów i zawodów. d) koszty związane z utrzymaniem sprzętu i obiektów sportowych niezbędnych do organizacji imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych, szkoleń, treningów i zawodów, 2. Zadanie ujęte w pkt. 1 zostaje podzielone na 6 obszarów terytorialnych: a) Obszar I obejmuje swym działaniem miejscowości: Bachórz, Laskówka, b) Obszar II obejmuje swym działaniem miejscowość: Dąbrówka Starzeńska, c) Obszar III obejmuje swym działaniem miejscowość: Dylągowa, d) Obszar IV obejmuje swym działaniem miejscowości: Harta, Ulanica, Wyręby, e) Obszar V obejmuje swym działaniem miejscowość: Pawłokoma, f) Obszar VI obejmuje swym działaniem miejscowość: Łubno, 3. Złożona oferta może obejmować zadanie tylko w jednym obszarze działania. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania 1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację wyłonionych ofert wynosi łącznie 68 000 zł. 2. Wysokość środków na realizację zadań w poszczególnych obszarach wynosi: a) w obszarze I – 20 000 zł, b) w obszarze II – 7 000 zł, c) w obszarze III – 7 000 zł, d) w obszarze IV – 20 000 zł, e) w obszarze V – 20 000 zł, f) w obszarze VI – 7 000 zł. Zasady przyznawania dotacji 1. Wójt Gminy Dynów udzieli dotacji na realizację ofert wyłonionych w otwartym konkursie poprzez zawarcie umowy. 2. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać ofertę. 3. Wójt Gminy Dynów może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dofinansowania i podpisania umowy w przypadku, gdy: a) podmiot utraci zdolności do czynności prawnych, b) zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową złożonych ofert. Termin i warunki realizacji zadania 1. Realizacja zadania ma w całości nastąpić w 2024 roku. 2. Miejsce realizacji zadania: teren Gminy Dynów (nie dotyczy uczestnictwa w wyjazdowych imprezach sportowych, sportowo-rekreacyjnych szkoleniach, treningach i zawodach). 3. Udział własnego wkładu finansowego wnioskodawcy w stosunku do wnioskowanej kwoty dotacji wynosi nie mniej niż 2,5 %. 4. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Jeżeli określony wydatek finansowany z dotacji, wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania, nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiła jego zmiana o więcej niż 30 %. 5. Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami prawa Termin składania ofert 1. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 marca 2024 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Dynowie w godzinach pracy urzędu. 2. Ofertę należy sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). 3. Ofertę należy złożyć w zamkniętych kopertach. Na kopercie powinno być oznaczenie nazwy i adresu podmiotu składającego ofertę oraz nazwy zadania określonego w ogłoszeniu. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert 1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w terminie 7 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert. 2. Konkurs rozstrzyga Wójt Gminy Dynów po zapoznaniu się z opinią Komisji konkursowej, w skład której wejdą przedstawiciele Wójta Gminy Dynów oraz osoby wskazane do dnia 29 lutego 2024 r. przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 3. Wybór ofert dokonuje się w oparciu o kryteria określone w art. 15 ust 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz w szczególności brane będzie pod uwagę: a) zawartość merytoryczna oferty. b) zgodność oferty z zadaniem określonym w konkursie. c) dotychczasowe doświadczenie oferenta przy realizacji tego typu zadania. Realizacja zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury i sportu na terenie Gminy Dynów w 2023 roku Suma dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury i sportu na terenie Gminy Dynów w 2023 roku wyniosła łącznie 75 000,00 zł
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Urząd Gminy Dynów zapraszają na bezpłatne konsultacje dotyczące Funduszy Europejskich.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Urząd Gminy Dynów zapraszają na bezpłatne konsultacje dotyczące Funduszy Europejskich.
Podczas dyżuru mieszkańcy gminy (osoby fizyczne, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, JST) będą mogli uzyskać informacje na temat możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich.
Jeśli poszukujesz środków na rozwój lub założenie działalności gospodarczej, chcesz uczestniczyć w szkoleniach, dowiedzieć się czy Twój pomysł ma szansę na otrzymanie dofinansowania przyjdź na spotkanie z Konsultantem Funduszy Europejskich.
Z indywidualnej pomocy konsultanta będzie można skorzystać 20 lutego 2024 r. (wtorek) w godzinach od 10:15 do 12:45 w siedzibie Urzędu Gminy Dynów.
Celem akcji jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do informacji i wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich oraz pomoc w sprawnej realizacji projektów.
Zapraszamy również do kontaktu z Głównym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Rzeszowie.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Rzeszowie
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Dziś tj. 08.02.2024r.(czwartek) oraz 09.02.2024r. (piątek) Urząd Gminy Dynów czynny do godziny 12:00 ze względu na trwające prace remontowe. Za utrudnienia przepraszamy.
Wójt Gminy Dynów Wojciech Piech
Zwrot podatku akcyzowego I rata 2024 roku
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Zwrot akcyzy za paliwo rolnicze jest jedną z form wsparcia rolników. O dopłatę można ubiegać się 2 razy w roku w ramach przyjętego limitu. Rada Ministrów ustaliła na 2024 r. stawkę zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego w wysokości 1,46 zł.
Limit ustala się jako sumę kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego:
110 litrów na hektar oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego określonej w ewidencji gruntów i budynków, według stanu z 1 lutego danego roku, czyli 160,60 zł/ha (110 x 1,46 zł x liczba hektarów) = limit zwrotu
40 l oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, czyli 58,40 zł/szt.
4 l oraz średniej rocznej liczby świń, czyli 5,84 zł
40 l oraz średniej rocznej liczby DJP owiec, czyli 58,40 zł/ha
40 l oraz średniej rocznej liczby DJP kóz, czyli 58,40 zł/ha
40 l oraz średniej rocznej liczby DJP koni, czyli 58,40 zł/ha
Producent rolny, który chce uzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej składa wniosek o zwrot podatku do wójta, burmistrza właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego.
Termin zbierania faktur i składania wniosków o dopłaty do paliwa w 2024 r.
w terminie od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2024 r
Dotacje będą wypłacane w terminach: 1 – 30 kwietnia 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie 1 – 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
Do wniosku należy dołączyć:
Faktury / kopie faktur za okres od 1 sierpnia 2023 do 31 stycznia 2024 roku;
Oświadczenie o byciu producentem rolnym;
Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie;
Dokument zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, koni, owiec lub kóz, będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada – wydany przez kierownika Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;