- Urząd Gminy Dynów - https://gminadynow.pl -

Rządowy program pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach 2025–2027

Kuratorium Oświaty w Rzeszowie uprzejmie przypomina, że trwa realizacja Rządowego programu pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach  2025-2027.

Program został ustanowiony Uchwałą nr 75/2025 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. Natomiast 1 czerwca 2025 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach  2025-2027 (Dz. U. z 2025, poz. 699).

W związku z powyższym, w przypadku zaistnienia uwarunkowań określonych w programie, istnieje możliwość skorzystania ze środków finansowych przewidzianych w 2025 r. na pomoc dzieciom i uczniom.

W tym celu, zwracam się z uprzejmą prośbą o bieżące przekazywanie informacji o występujących potrzebach w omawianym zakresie, nie później jednak niż do dnia 19 września 2025 r. (decyduje data wpływu do Kuratorium) – wzór zapotrzebowania w załączeniu.

Związane jest to z koniecznością przekazania informacji zbiorczej z województwa w terminie umożliwiającym wystąpienie Ministra Edukacji do Ministra Finansów do 30 września o uruchomienie środków z rezerwy celowej, w wyniku którego następuje zwiększenie planu wydatków wojewodów, umożliwiające uruchomienie środków dla gmin – zgodnie z art. 154 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.)

Więcej informacji:

https://www.ko.rzeszow.pl/dla-organow-prowadzacych/uchwala-w-sprawie-rzadowego-programu-pomocy-dzieciom-i-uczniom-w-formie-zasilku-losowego-na-cele-edukacyjne-pomocy-uczniom-w-formie-wyjazdow-terapeutyczno-edukacyjnych-oraz-pomocy-dzieciom-i-uczniom/ [1]

















 Kuratorium Oświaty w
Rzeszowie uprzejmie przypomina, że trwa realizacja Rządowego programu pomocy
dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom
w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom
i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w
latach  2025-2027.
Program został
ustanowiony Uchwałą nr 75/2025 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. Natomiast 1
czerwca 2025 r. weszło w życie Rozporządzenie
Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. w sprawie szczegółowych warunków
udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele
edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych
oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć
terapeutyczno-edukacyjnych w latach  2025-2027
(Dz. U. z 2025, poz. 699).
 W związku z powyższym,
w przypadku zaistnienia uwarunkowań określonych w programie, istnieje możliwość
skorzystania ze środków finansowych przewidzianych w 2025 r. na pomoc dzieciom
i uczniom.
 W tym celu, zwracam
się z uprzejmą prośbą o bieżące przekazywanie informacji o występujących
potrzebach w omawianym zakresie, nie później jednak niż do dnia 19 września 2025 r.
(decyduje data wpływu do Kuratorium) – wzór zapotrzebowania w załączeniu.  Związane jest to z
koniecznością przekazania informacji zbiorczej z województwa w terminie
umożliwiającym wystąpienie Ministra Edukacji do Ministra Finansów do 30
września o uruchomienie środków z rezerwy celowej, w wyniku którego
następuje zwiększenie planu wydatków wojewodów, umożliwiające uruchomienie
środków dla gmin – zgodnie z art. 154 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009
r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.)

Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie zaprasza przedsiębiorców, księgowych,
doradców podatkowych oraz wszystkich zainteresowanych na serię bezpłatnych spotkań
informacyjnych w ramach cyklu Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco.
Pierwsze spotkania pt. Wprowadzenie do Krajowego Systemy e-Faktur, odbyły się już 14 i 15 lipca
br., a kolejne zaplanowane są na:

Najbliższe spotkania 21 i 22 lipca dotyczyć będą Uwierzytelniania i autoryzacji w KSeF.
Linki do spotkań publikowane są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem:
https://www.podkarpackie.kas.gov.pl [2]

Zwrot podatku akcyzowego 2025

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Każdy ROLNIK, który chce odzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien:
– w terminie od 1 sierpnia 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r. należy złożyć wniosek
do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2025 r. do 31 lipca 2025 r.

Rada Ministrów ustaliła na 2025 r. stawkę zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego
w wysokości 1,46 zł.

Limit zwrotu podatku w 2025 r. wynosi:

Producent rolny, który chce uzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej składa wniosek o zwrot podatku do wójta, burmistrza właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Faktury za okres od 1 lutego 2025 do 31 lipca 2025 roku;
  2. Oświadczenie o byciu producentem rolnym;
  3. Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie;
  4. Dokument zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, koni, owiec lub kóz, będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada –  wydany przez kierownika Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
  5. Inne oświadczenia jeśli są wymagane.

Druki do pobrania:
Procedura na rok 2025 [3]
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie [4]
Oświadczenie uzupełniające do akcyzy [5]
Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP zwierząt / liczbie świń w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (składany przez posiadacza zwierząt). [6]
Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej [7]

Aktualny wykaz ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży na terenie województwa podkarpackiego

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments
https://www.nfz-rzeszow.pl/pacjenci/informacje/leczenie/osrodki-opieki-srodowiskowej

Informujemy, że dostępny jest aktualny wykaz ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży na terenie województwa podkarpackiego.

Zestawienie zawiera dane kontaktowe placówek, które świadczą bezpłatną pomoc psychologiczną, psychoterapeutyczną i psychiatryczną, bez konieczności posiadania skierowania.

Z wykazem można zapoznać się pod poniższym adresem:

https://www.nfz-rzeszow.pl/pacjenci/informacje/leczenie/osrodki-opieki-srodowiskowej [8]

Spotkanie informacyjne dotyczące programu „Czyste Powietrze”

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności,Czyste powietrze | No Comments

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem dotacji na wymianę źródła ciepła lub prac z zakresu termomodernizacji swojego domu jednorodzinnego do udziału w spotkaniu informacyjnym dotyczącym Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.

Celem spotkania jest przekazanie podstawowych informacji dotyczących programu, przedstawienie warunków jakie trzeba spełnić, aby uzyskać dotację oraz aspektów technicznych związanych z realizacją działań podlegających dofinansowaniu.

Spotkanie odbędzie się w piątek – 25. 07.2025 r. o godzinie 17:00 w budynku Urzędu Gminy Dynów ul. Ks. J. Ożoga 2 – parter Sala Narad.  Zapraszamy.

XVII Sesja nadzwyczajna Rady Gminy Dynów – 16.07.2025r.

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

                                                                  Szanowni Państwo,

Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (t.j. Dz. U.  z 2024 r. poz. 609 )  zwołuję  na  dzień 16 lipca  2024 r., XVII nadzwyczajną Sesję Rady Gminy Dynów na  godz. 8:00  w  Sali  Urzędu  Gminy  w Dynowie z następującym  porządkiem obrad:

  1. Otwarcie
  2. Stwierdzenie kworum
  3. Odczytanie wniosku Wójta Gminy Dynów o zwołanie sesji nadzwyczajnej         
      z proponowanym porządkiem obrad.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia partnerskiego w ramach realizacji projektu nr KPOD.03.12-IP.05-0046/24 pn. ”Klaster Energii Pogórza Dynowskiego- inicjatorem rozwoju lokalnych odnawialnych źródeł energii „
  5. Podjęcie uchwały  w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2025r
  6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034.
  7. Wolne wnioski i zapytania.
  8. Zamknięcie obrad.

                                                                       Przewodniczący Rady Gminy Dynów

                                                                                  Tadeusz Pudysz

Klaster Energii Pogórza Dynowskiego

Posted By Stanisław Baran On In Aktualności | No Comments

Szanowni Państwo,

z ogromną radością informujemy, że wniosek złożony przez DOEKO GROUP w imieniu Klastra Energii Pogórza Dynowskiego którego Gmina Dynów jest członkiem, otrzymał dofinansowanie w ramach inwestycji B2.2.2 – Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne.

🏆 Kwota przyznanego dofinansowania: 49 355 862,65 zł

W ramach projektu powstaną:

Dzięki tej inwestycji:
✅ zwiększamy samowystarczalność energetyczną gmin
✅ obniżamy koszty energii
✅ przyczyniamy się do rozwoju nowoczesnej i zielonej energetyki lokalnej

Z dumą podkreślamy, że DOEKO GROUP w ramach całej ścieżki B2.2.2 pozyskało łącznie ponad 407 milionów złotych dofinansowania dla 11 projektów klastrowych – co stanowi aż 58% wszystkich pozytywnie ocenionych wniosków!

Sesja Rady Gminy Dynów – 27.06.2025r.( piątek)

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

       Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (t.j. Dz. U.  z 2024 r. poz. 1490 )  zwołuję  na  dzień 27 czerwca  2025 r.( piątek), XVI  Sesję Rady Gminy Dynów na  godz. 1500  w  Sali  Urzędu  Gminy w Dynowie z następującym  porządkiem obrad:

  1. Otwarcie.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. „Raport o stanie Gminy Dynów – rok 2024” – rozpatrzenie i przeprowadzenie debaty nad raportem.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Dynów wotum zaufania za
    2024r.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024r.
    1) Przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Dynów  za 2024 wraz ze  sprawozdaniem  z  wykonania budżetu za rok 2024;
    2) Przedstawienie Uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Dynów sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2024rok;|
    3) Przedstawienie  Opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy oraz sprawozdania finansowego za rok 2024;

 7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Dynów z tytułu wykonania budżetu za 2024r.
1) Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dynów w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dynów z tytułu wykonania budżetu Gminy Dynów za 2024 rok.
2) Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dynów  o udzielenie absolutorium Wójtowi Gmin y Dynów za 2024r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2024 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034.
10. Informacja, w sprawie Uchwały Nr IX/32/2025 Zgromadzenia Celowego Związku Gmin “Eko- Logiczni”z dnia 17 czerwca 2025r.
11. Wolne wnioski i zapytania.
12. Zamknięcie sesji.

Przewodniczący Rady Gminy Dynów

            Tadeusz Pudysz

Informacja – 20 czerwca 2025r. Urząd Gminy nieczynny

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Informujemy, iż w piątek 20 czerwca 2025r. Urząd Gminy w Dynowie, będzie nieczynny.

Zachęcamy do załatwienia pilnych spraw urzędowych w dniach poprzedzających Boże Ciało.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zaproszenie na XV Sesję Rady Gminy Dynów – 11.06.2025r.

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (t.j. Dz. U.  z 2024 r. poz. 609 )  zwołuję  na  dzień 11 czerwca  2025 r., XV Sesję Rady Gminy Dynów na  godz. 900  w  Sali  Urzędu  Gminy w Dynowie z następującym  porządkiem obrad:

  1. Otwarcie
  2. Stwierdzenie kworum
  3. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2025 r.,
  4. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2025-2034.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa

  6. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa
  7. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa
  8. Sprawozdanie GOPS- Ocena Zasobów Pomocy Społecznej Gminy Dynów za 2024r.
  9. Sprawozdanie Wójta z pracy w okresie międzysesyjnym.

  10. Wnioski i zapytania.
  11. Zamknięcie sesji

    Przewodniczący Rady Gminy Dynów
    Tadeusz Pudysz