Rządowy program pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach 2025–2027
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie uprzejmie przypomina, że trwa realizacja Rządowego programupomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach 2025-2027.
Program został ustanowiony Uchwałą nr 75/2025 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. Natomiast 1 czerwca 2025 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach 2025-2027 (Dz. U. z 2025, poz. 699).
W związku z powyższym, w przypadku zaistnienia uwarunkowań określonych w programie, istnieje możliwość skorzystania ze środków finansowych przewidzianych w 2025 r. na pomoc dzieciom i uczniom.
W tym celu, zwracam się z uprzejmą prośbą o bieżące przekazywanie informacji o występujących potrzebach w omawianym zakresie, nie później jednak niż do dnia 19 września 2025 r. (decyduje data wpływu do Kuratorium) – wzór zapotrzebowania w załączeniu.
Związane jest to z koniecznością przekazania informacji zbiorczej z województwa w terminie umożliwiającym wystąpienie Ministra Edukacji do Ministra Finansów do 30 września o uruchomienie środków z rezerwy celowej, w wyniku którego następuje zwiększenie planu wydatków wojewodów, umożliwiające uruchomienie środków dla gmin – zgodnie z art. 154 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.)
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie uprzejmie przypomina, że trwa realizacja Rządowego programupomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach2025-2027.Program został ustanowiony Uchwałą nr 75/2025 Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. Natomiast 1 czerwca 2025 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 maja 2025 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach2025-2027 (Dz. U. z 2025, poz. 699). W związku z powyższym, w przypadku zaistnienia uwarunkowań określonych w programie, istnieje możliwość skorzystania ze środków finansowych przewidzianych w 2025 r. na pomoc dzieciom i uczniom.W tym celu, zwracam się z uprzejmą prośbą o bieżące przekazywanie informacji o występujących potrzebach w omawianym zakresie, nie później jednak niż do dnia 19 września 2025 r. (decyduje data wpływu do Kuratorium) – wzór zapotrzebowania w załączeniu. Związane jest to z koniecznością przekazania informacji zbiorczej z województwa w terminie umożliwiającym wystąpienie Ministra Edukacji do Ministra Finansów do 30 września o uruchomienie środków z rezerwy celowej, w wyniku którego następuje zwiększenie planu wydatków wojewodów, umożliwiające uruchomienie środków dla gmin – zgodnie z art. 154 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.)
Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie zaprasza przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych oraz wszystkich zainteresowanych na serię bezpłatnych spotkań informacyjnych w ramach cyklu Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco. Pierwsze spotkania pt. Wprowadzenie do Krajowego Systemy e-Faktur, odbyły się już 14 i 15 lipca br., a kolejne zaplanowane są na:
spotkania online z ekspertami Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie:
21 lipca br. o godz. 11:00
11, 25 sierpnia br. o godz. 11:00
spotkania online z ekspertami urzędów skarbowych podkarpackiej KAS:
22 lipca br. o godz. 11:00
12, 26 sierpnia br. o godz. 11:00
Najbliższe spotkania 21 i 22 lipca dotyczyć będą Uwierzytelniania i autoryzacji w KSeF. Linki do spotkań publikowane są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: https://www.podkarpackie.kas.gov.pl[2]
Zwrot podatku akcyzowego 2025
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Każdy ROLNIK, który chce odzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien: – w terminie od 1 sierpnia 2025 r. do 31 sierpnia 2025 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2025 r. do 31 lipca 2025 r.
Rada Ministrów ustaliła na 2025 r. stawkę zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego w wysokości 1,46 zł.
Limit zwrotu podatku w 2025 r. wynosi:
160,60 zł x ilość ha użytków rolnych
oraz 5,84 zł x średnia roczna liczba świń
lub/i 58,40 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec, koni
Producent rolny, który chce uzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej składa wniosek o zwrot podatku do wójta, burmistrza właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego.
Dotacje będą wypłacane w terminie: 1 – 31 października 2025 r.
Do wniosku należy dołączyć:
Faktury za okres od 1 lutego 2025 do 31 lipca 2025 roku;
Oświadczenie o byciu producentem rolnym;
Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie;
Dokument zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, koni, owiec lub kóz, będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada – wydany przez kierownika Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
Informujemy, że dostępny jest aktualny wykaz ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży na terenie województwa podkarpackiego.
Zestawienie zawiera dane kontaktowe placówek, które świadczą bezpłatną pomoc psychologiczną, psychoterapeutyczną i psychiatryczną, bez konieczności posiadania skierowania.
Z wykazem można zapoznać się pod poniższym adresem:
Spotkanie informacyjne dotyczące programu „Czyste Powietrze”
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności,Czyste powietrze |
No Comments
Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem dotacji na wymianę źródła ciepła lub prac z zakresu termomodernizacji swojego domu jednorodzinnego do udziału w spotkaniu informacyjnym dotyczącym Programu Priorytetowego Czyste Powietrze.
Celem spotkania jest przekazanie podstawowych informacji dotyczących programu, przedstawienie warunków jakie trzeba spełnić, aby uzyskać dotację oraz aspektów technicznych związanych z realizacją działań podlegających dofinansowaniu.
Spotkanie odbędzie się w piątek – 25. 07.2025 r. o godzinie 17:00 w budynku Urzędu Gminy Dynów ul. Ks. J. Ożoga 2 – parter Sala Narad. Zapraszamy.
XVII Sesja nadzwyczajna Rady Gminy Dynów – 16.07.2025r.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Szanowni Państwo,
Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ) zwołuję na dzień 16 lipca 2024 r., XVII nadzwyczajną Sesję Rady Gminy Dynów na godz. 8:00 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym porządkiem obrad:
Otwarcie
Stwierdzenie kworum
Odczytanie wniosku Wójta Gminy Dynów o zwołanie sesji nadzwyczajnej z proponowanym porządkiem obrad.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia partnerskiego w ramach realizacji projektu nr KPOD.03.12-IP.05-0046/24 pn. ”Klaster Energii Pogórza Dynowskiego- inicjatorem rozwoju lokalnych odnawialnych źródeł energii „
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2025r
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034.
Wolne wnioski i zapytania.
Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Gminy Dynów
Tadeusz Pudysz
Klaster Energii Pogórza Dynowskiego
Posted By
Stanisław Baran
On
In
Aktualności |
No Comments
Szanowni Państwo,
z ogromną radością informujemy, że wniosek złożony przez DOEKO GROUP w imieniu Klastra Energii Pogórza Dynowskiego którego Gmina Dynów jest członkiem, otrzymał dofinansowanie w ramach inwestycji B2.2.2 – Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne.
lokalne instalacje OZE (fotowoltaika, magazyny energii)
systemy zarządzania energią
modernizacje infrastruktury energetycznej
Dzięki tej inwestycji: ✅ zwiększamy samowystarczalność energetyczną gmin ✅ obniżamy koszty energii ✅ przyczyniamy się do rozwoju nowoczesnej i zielonej energetyki lokalnej
Z dumą podkreślamy, że DOEKO GROUP w ramach całej ścieżki B2.2.2 pozyskało łącznie ponad 407 milionów złotych dofinansowania dla 11 projektów klastrowych – co stanowi aż 58% wszystkich pozytywnie ocenionych wniosków!
Sesja Rady Gminy Dynów – 27.06.2025r.( piątek)
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1490 ) zwołuję na dzień 27 czerwca 2025 r.( piątek), XVI Sesję Rady Gminy Dynów na godz. 1500 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym porządkiem obrad:
Otwarcie.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
Przyjęcie porządku obrad.
„Raport o stanie Gminy Dynów – rok 2024” – rozpatrzenie i przeprowadzenie debaty nad raportem.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Dynów wotum zaufania za 2024r.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024r. 1) Przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Dynów za 2024 wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2024; 2) Przedstawienie Uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Dynów sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2024rok;| 3) Przedstawienie Opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Gminy oraz sprawozdania finansowego za rok 2024;
7. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy Dynów z tytułu wykonania budżetu za 2024r. 1) Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dynów w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dynów z tytułu wykonania budżetu Gminy Dynów za 2024 rok. 2) Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dynów o udzielenie absolutorium Wójtowi Gmin y Dynów za 2024r. 8. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2024 r. 9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034. 10. Informacja, w sprawie Uchwały Nr IX/32/2025 Zgromadzenia Celowego Związku Gmin “Eko- Logiczni”z dnia 17 czerwca 2025r. 11. Wolne wnioski i zapytania. 12. Zamknięcie sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Dynów
Tadeusz Pudysz
Informacja – 20 czerwca 2025r. Urząd Gminy nieczynny
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Informujemy, iż w piątek 20 czerwca 2025r. Urząd Gminy w Dynowie, będzie nieczynny.
Zachęcamy do załatwienia pilnych spraw urzędowych w dniach poprzedzających Boże Ciało.
Za utrudnienia przepraszamy!
Zaproszenie na XV Sesję Rady Gminy Dynów – 11.06.2025r.
Posted By
Zofia Kalawska
On
In
Aktualności |
No Comments
Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ) zwołuję na dzień 11 czerwca 2025 r., XV Sesję Rady Gminy Dynów na godz. 900 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym porządkiem obrad:
Otwarcie
Stwierdzenie kworum
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2025 r.,
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2025-2034.
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia w drodze darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Dylągowa
Sprawozdanie GOPS- Ocena Zasobów Pomocy Społecznej Gminy Dynów za 2024r.
Sprawozdanie Wójta z pracy w okresie międzysesyjnym.