- Urząd Gminy Dynów - https://gminadynow.pl -

Sesja Rady Gminy Dynów – 22.03.2024r.

Działając na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t. j. Dz. U.  z 2023 r. poz. 40 )  zwołuję  na  dzień 22 marzec 2024 r., L XI  Sesję Rady Gminy Dynów na  godz. 1400 w Sali Urzędu Gminy w Dynowie z następującym proponowanym  porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie quorum.

3. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian budżetu gminy na 2024 r.

4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wykraczającego poza rok budżetowy 2024 na zadanie inwestycyjne pn. “Modernizacja boiska piłkarskiego polegająca na budowie bieżni okrężnej o dł. 400 m 4-torowej i prostej 6-torowej oraz kompleksu obiektów l.a. w miejscowości Bachórz”

5. Podjęcie uchwały w sprawie “Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Dynów w roku 2024”

6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dynów na lata 2024-2034.

7. Podjęcie uchwały w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na terenie gminy Dynów.

8. Podjęcie uchwały w sprawie odrzucenia w całości stanowiska Związku Zawodowego Oświata dotyczącego nie uzgodnienia projektu uchwały Rady Gminy Dynów w sprawie ustaleniu Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Dynów oraz ustalenia wysokości i warunków wypłacania nagród ze specjalnego funduszu nagród za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych na terenie Gminy Dynów.

9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia nieruchomości znajdującej się w Laskówce 69 ( była Szkoła  Podstawowa  im. kpt. Gracjana Fróga w Laskówce) z przeznaczeniem na Dom Dziecka

10. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za rok 2023 przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dynowie.

11. Sprawozdanie z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Dynów za rok 2023.

12. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za 2023 rok w Gminie Dynów.

13. Wolne wnioski i zapytania.

14. Zamknięcie obrad.

Wybory samorządowe- Głosowanie korespondencyjne

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Głosowanie korespondencyjne

Nie możesz głosować w lokalu wyborczym? Zgłoś chęć głosowania korespondencyjnego. Dzięki temu zagłosujesz z domu lub z innego miejsca, w którym przebywasz – pakiet wyborczy otrzymasz pocztą. Sprawdź, jak to zrobić.

W wyborach zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. możesz głosować korespondencyjnie, jeżeli spełniasz następujące warunki:  

  1. jesteś wyborcą niepełnosprawnym o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  2. w dniu głosowania podlegasz obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi;
  3. najpóźniej w dniu głosowania kończysz 60 lat.

Zamiar głosowania korespondencyjnego możesz złożyć do dnia 25 marca 2024 r. Komisarzowi Wyborczemu w Rzeszowie I: 

  1. ustnie – osobiście w siedzibie Komisarza Wyborczego w Rzeszowie I   Siedziba-Delegatura Krajowego Biura Wyborczego w Rzeszowie, 35-959 Rzeszów, ul.Grunwaldzka 15 ( budynek {Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego, IV piętro – od poniedziałku do piątku w godzinach: od 7:30 do 15:30;
  2. pisemnie – wypełniając formularz;
  3. w formie elektronicznej – wypełniając formularz oraz wysyłając go za pośrednictwem platformy ePUAP (otwiera się w nowej karcie) [1];
  4. telefonicznie na numer telefonu: 17 867 14 18 (sekretariat) – w przypadku wyborcy niepełnosprawnego oraz wyborcy podlegającego w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych.

W razie wysłania dokumentów pocztą zwykłą o dotrzymaniu terminu rozstrzyga data wpływu zgłoszenia do Komisarza Wyborczego I w terminie do 25 marca 2024 r.

Jeżeli w dniu głosowania będziesz podlegał obowiązkowej kwarantannie lub izolacji, możesz złożyć wniosek o głosowanie korespondencyjne do 2 kwietnia 2024 r.

Wskazywany w zgłoszeniu adres, na który ma być wysłany pakiet wyborczy, musi być adresem z obszaru gminy, w której jesteś wpisany do spisu wyborców.

Pakiet wyborczy zostanie dostarczony do skrzynki pocztowej zgodnie ze wskazanym adresem przez pracowników Poczty Polskiej najpóźniej na 6 dni przed wyborami. Jeżeli pakiet wysyłany będzie do osoby, która w dniu głosowania będzie przebywać na kwarantannie lub będzie poddana obowiązkowej izolacji, to pakiet zostanie dostarczony najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów.

W pakiecie wyborczym otrzymasz:

  1. kopertę zwrotną,
  2. karty do głosowania,
  3. kopertę na kartę do głosowania,
  4. oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na kartach do głosowania,
  5. instrukcję głosowania korespondencyjnego.

Po otrzymaniu pakietu wyborczego:

  1. oddajesz głos, w sposób określony w informacji znajdującej się w dolnej części kart do głosowania,
  2. po oddaniu głosu wkładasz karty do głosowania do koperty z napisem “Koperta na kartę do głosowania”, a następnie zaklejasz kopertę,
  3. wypełniasz oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu,
  4. następnie zaklejoną “Kopertę na kartę do głosowania” oraz wypełnione oświadczenie wkładasz do koperty zwrotnej z adresem obwodowej komisji wyborczej,

Po wykonaniu wyżej opisanych czynności kopertę z adresem obwodowej komisji wyborczej możesz:

  1. wrzucić do skrzynki pocztowej Poczty Polskiej znajdującej się na terenie Twojej dzielnicy,
  2. lub w dniu wyborów w godzinach 7:00-21:00, osobiście dostarczyć kopertę zwrotną do obwodowej komisji wyborczej, której adres znajduje się na kopercie zwrotnej. 

Do pobrania:

Formularz zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024r. [2]

Wybory Samorządowe – Pełnomocnictwo do głosowania

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Wybory Samorządowe – Pełnomocnictwo do głosowania

Czy można dać pełnomocnictwo do głosowania?

Nie musisz przychodzić do lokalu wyborczego w dniu wyborów. Możesz zagłosować przez pełnomocnika, czyli upoważnić inną osobę, aby zagłosowała w twoim imieniu. Sprawdź, jak to zrobić. W wyborach na wójta sporządza się dwa akty pełnomocnictwa − na pierwsze i ponowne głosowanie.

Wymagane dokumenty

Jeśli jesteś osobą, która najpóźniej w dniu wyborów kończy 60 lat albo osobą posiadającą orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności to możesz udzielić pełnomocnictwa do głosowania w swoim imieniu.

Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawa wyborcze w wyborach do organów gminy Dynów (Rady Gminy Dynów, Wójta Gminy Dynów),  a zatem musi być ujęta w stałym obwodzie głosowania na terenie Gminy Dynów.

Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania udzielającego pełnomocnictwo, a także mąż zaufania zgłaszany przez komitet oraz kandydaci w wyborach.

Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć maksymalnie od dwóch osób jeżeli co najmniej jedną z nich wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.

Akt pełnomocnictwa do wyborów samorządowych w dniu 7 kwietnia 2024 r.. sporządza się na wniosek wyborcy wniesiony najpóźniej 29 marca 2024 r.   

Wniosek składa się na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania. Wniosek powinien zawierać nazwisko i imiona, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy jak i pełnomocnika oraz wyraźne oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo.

Do wniosku dołącza się:

Akt pełnomocnictwa do głosowania jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa lub jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku: w innym miejscu na terenie Gminy Dynów.

Jeżeli wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania nie spełnia ustawowych warunków wyborca jest wzywany, w terminie 3 dni od doręczenia wezwania, do usunięcia wad wniosku. Jeżeli wad nie można usunąć albo nie zostały usunięte w terminie następuje odmowa sporządzenia aktu, która jest sporządzana na piśmie i doręczona wraz z uzasadnieniem wyborcy.

Wyborca ma prawo cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania poprzez oświadczenie złożone w tut. Urzędzie najpóźniej 2 dnia przez dniem wyborów lub w dniu wyborów doręczenie oświadczenia właściwej komisji obwodowej.

Pełnomocnictwo wygasa z mocy prawa w przypadku:

wcześniejszego osobistego zagłosowania przez udzielającego pełnomocnictwa.

Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Dynów
ul. Ks. J. Ożoga 2pok. Nr 15 – Sekretarz Gminy

Termin i sposób załatwienia

W przypadku, kiedy wniosek spełnia warunki upoważniony pracownik tut. Urzędu uzgadnia z wyborcą lub osobą, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa termin sporządzenia aktu pełnomocnictwa. W razie braku uzgodnienia terminu termin wyznacza upoważniony pracownik tut. Urzędu.

Podstawa prawna

Tryb odwoławczy

Brak

Obowiązek informacyjny

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dynów ul. Ks. J. Ożoga 2 36-065 Dynów .
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:   iod@gminadynow.pl [3] lub pisemnie na adres: ul. Ks. J. Ożoga 2 36-065 Dynów ..
3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. pełnomocnictwa do głosowania, wynikającego z ustawy z 05.01.2011 r. Kodeks wyborczy.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.


Formularze do pobrania:

Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa [4]

Formularz zgody na przyjęcie pełnomocnictwa [5]


Nowe Zasady DOFINANSOWANIA PROGRAM CZYSTE POWIETRZE- spotkanie 13.03.2024r.

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

http://gminadynow.pl/wp-content/uploads/2024/03/Dofinansowania_plakat-Urza-Gminy-Dynow-2.pdfhttp://gminadynow.pl/wp-content/uploads/2024/03/Dofinansowania_plakat-Urza-Gminy-Dynow-2.pdf [6]

Pomoc dla producentów kukurydzy

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Urząd Gminy w Dynowie informuje, że zgodnie z § 13zzl rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187 z późn. zm.), uruchomiona została pomoc dla producentów kukurydzy. Wnioski o udzielenie pomocy finansowej należy złożyć do właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego, kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w terminie do dnia 29 lutego 2024 r. Pomoc finansowa skierowana jest do rolników zajmujących się uprawą kukurydzy, którym zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Warunkiem otrzymania pomocy jest spełnianie kryterium mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa i złożenie wniosku o dopłaty bezpośrednie za poprzedni rok, w którym wykazano uprawy kukurydzy z wyłączeniem upraw kukurydzy na kiszonkę. Przepisy nie wymagają jednocześnie załączania do wniosku dokumentów potwierdzających sprzedaż kukurydzy. Wysokość pomocy będzie wyliczana jako iloczyn deklarowanej we wniosku o przyznanie płatności bezpośrednich za 2023 r. powierzchni upraw kukurydzy (z wyłączeniem kukurydzy na kiszonkę) nie większej niż 100 ha i stawki pomocy wynoszącej:
▪ 1 000 zł dla województw lubelskiego i podkarpackiego;
▪ 700 zł dla województw małopolskiego, mazowieckiego, świętokrzyskiego i podlaskiego;
▪ 500 zł dla województw dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, łódzkiego, opolskiego, pomorskiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Jeżeli wynikająca ze złożonych wniosków kwota pomocy przekroczy budżet programu, wówczas do wyliczenia pomocy zostanie zastosowany współczynnik korygujący.

Dodatkowo informuje się, że zgodnie z informacją ARiMR godziny pracy Biur Powiatowych zostały wydłużone na czas naboru wniosków:
▪ w dni robocze od 22 lutego do 28 lutego 2024 r., biura będą otwarte dla rolników w godzinach od 07:00 do 18:00;
▪ w ostatnim dniu naboru, tj. 29 lutego 2024 r. od godziny 07:00 do 22:00 lub do ostatniego interesanta;
▪ ponadto biura będą czynne również w sobotę w dniu 24 lutego 2024 r. w godzinach od 08:00 do 16:00.

Więcej informacji:

Rozpoczął się nabór wniosków o pomoc dla producentów kukurydzy [7]

100- latka w Gminie Dynów

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Pani Janina Kośmider mieszkanka Gminy Dynów 19 lutego 2024 roku w miejscowości Harta obchodziła 100-letnią rocznicę swoich urodzin.

Na uroczystość setnych urodzin z gratulacjami pośpieszyli Proboszcz Parafii Harta- ks. Tomasz Węgrzyński, przedstawiciele Gminy Dynów: Pan Wojciech Piech- Wójt Gminy Dynów, Pan Franciszek Pilip- Przewodniczący Rady Gminy Dynów, Pani Zofia Kalawska- Sekretarz Gminy oraz Pani Maria Pałac – sołtys wsi Harta życząc jubilatce wiele zdrowia,  wszelkiej pomyślności i Błogosławieństwa Bożego na dalsze lata życia.
Nie zabrakło również odśpiewania na cześć solenizantki „dwieście lat”. Pani Janina otrzymała również bukiet urodzinowych kwiatów, kosz z słodkościami oraz urodzinowy tort. Na pamiątkę tego wspaniałego Jubileuszu, Wójt Gminy Dynów wręczył Solenizantce list gratulacyjny od Samorządu Gminy Dynów.
W tym doniosłym dniu na uroczystość przybyli  również Pan Zdzisław  Kilon- Prezes Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Przemyślu oraz Józef Bojarski Prezes Oddziału ZIW w Przemyślu składając również najserdeczniejsze życzenia, życząc dużo zdrowia na dalsze lata życia.
Pani Janina od 1942r. działała w szeregach AK jako sanitariuszka. W 1943r. 21 maja została aresztowana za działalność w ruchu oporu i osadzona w obozie w Szebni, zaś  od 29 maja 1943 r. przebywała w obozie w Oświęcimiu gdzie dostała numer 63738. W 1944r. 14 kwietnia została wyzwolona i powróciła do rodzinnego domu w Harcie.

Pani Janinie jeszcze raz składamy najserdeczniejsze gratulacje z okazji tego pięknego Jubileuszu.

WÓJT GMINY DYNÓW

Wojciech Piech

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku.

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

 Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 571)

Wójt Gminy Dynów
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku.|
Rodzaj zadania
1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej, w tym:
a) organizacja turniejów, imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych,
b) szkolenie sportowe poprzez organizowanie lub udział w organizowanych przez inne podmioty szkoleniach, treningach i zawodach na szczeblu lokalnym i regionalnym w różnych dyscyplinach sportowych,
c) zakup sprzętu sportowego, usług i innych materiałów niezbędnych do organizacji imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych, szkoleń, treningów i zawodów.
d) koszty związane z utrzymaniem sprzętu i obiektów sportowych niezbędnych do organizacji imprez sportowych, sportowo-rekreacyjnych, szkoleń, treningów i zawodów,
2. Zadanie ujęte w pkt. 1 zostaje podzielone na 6 obszarów terytorialnych:
a) Obszar I obejmuje swym działaniem miejscowości: Bachórz, Laskówka,
b) Obszar II obejmuje swym działaniem miejscowość: Dąbrówka Starzeńska,
c) Obszar III obejmuje swym działaniem miejscowość: Dylągowa,
d) Obszar IV obejmuje swym działaniem miejscowości: Harta, Ulanica, Wyręby,
e) Obszar V obejmuje swym działaniem miejscowość: Pawłokoma,
f) Obszar VI obejmuje swym działaniem miejscowość: Łubno,
3. Złożona oferta może obejmować zadanie tylko w jednym obszarze działania.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania
1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację wyłonionych ofert wynosi łącznie 68 000 zł.
2. Wysokość środków na realizację zadań w poszczególnych obszarach wynosi:
a) w obszarze I – 20 000 zł,
b) w obszarze II – 7 000 zł,
c) w obszarze III – 7 000 zł,
d) w obszarze IV – 20 000 zł,
e) w obszarze V – 20 000 zł,
f) w obszarze VI – 7 000 zł.
Zasady przyznawania dotacji
1. Wójt Gminy Dynów udzieli dotacji na realizację ofert wyłonionych w otwartym konkursie poprzez zawarcie umowy.
2. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie.
W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać ofertę.
3. Wójt Gminy Dynów może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dofinansowania i podpisania umowy w przypadku, gdy:
a) podmiot utraci zdolności do czynności prawnych,
b) zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową złożonych ofert.
Termin i warunki realizacji zadania
1. Realizacja zadania ma w całości nastąpić w 2024 roku.
2. Miejsce realizacji zadania: teren Gminy Dynów (nie dotyczy uczestnictwa w wyjazdowych imprezach sportowych, sportowo-rekreacyjnych szkoleniach, treningach i zawodach).
3. Udział własnego wkładu finansowego wnioskodawcy w stosunku do wnioskowanej kwoty dotacji wynosi nie mniej niż 2,5 %.
4. W trakcie realizacji zadania dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego. Jeżeli określony wydatek finansowany z dotacji, wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania, nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiła jego zmiana o więcej niż 30 %.
5. Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami prawa
Termin składania ofert
1. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 marca 2024 roku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Dynowie w godzinach pracy urzędu.
2. Ofertę należy sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057).
3. Ofertę należy złożyć w zamkniętych kopertach. Na kopercie powinno być oznaczenie nazwy i adresu podmiotu składającego ofertę oraz nazwy zadania określonego w ogłoszeniu.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w terminie 7 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert.
2. Konkurs rozstrzyga Wójt Gminy Dynów po zapoznaniu się z opinią Komisji konkursowej, w skład której wejdą przedstawiciele Wójta Gminy Dynów oraz osoby wskazane do dnia 29 lutego 2024 r. przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3. Wybór ofert dokonuje się w oparciu o kryteria określone w art. 15 ust 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz w szczególności brane będzie pod uwagę:
a) zawartość merytoryczna oferty.
b) zgodność oferty z zadaniem określonym w konkursie.
c) dotychczasowe doświadczenie oferenta przy realizacji tego typu zadania.
Realizacja zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury i sportu na terenie Gminy Dynów w 2023 roku
Suma dotacji przyznanych na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury i sportu na terenie Gminy Dynów w 2023 roku wyniosła łącznie 75 000,00 zł

Zarządzenie 14/2024 Wójta Gminy Dynów z dnia 15 lutego 2024 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku.
[17]

OFERTA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO* / OFERTA WSPÓLNA REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO, O KTÓREJ MOWA W ART. 14 UST. 1 / 2* USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 R. O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE (DZ. U. Z 2018 R. POZ. 450, Z PÓŹN. ZM.) [18]

Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu na terenie Gminy Dynów w 2024 roku. [19]

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Urząd Gminy Dynów zapraszają na bezpłatne konsultacje dotyczące Funduszy Europejskich.

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Urząd Gminy Dynów zapraszają na bezpłatne konsultacje dotyczące Funduszy Europejskich.

Podczas dyżuru mieszkańcy gminy (osoby fizyczne, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, JST) będą mogli uzyskać informacje na temat możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich.

Jeśli poszukujesz środków na rozwój lub założenie działalności gospodarczej, chcesz uczestniczyć w szkoleniach, dowiedzieć się czy Twój pomysł ma szansę na otrzymanie dofinansowania przyjdź na spotkanie z Konsultantem Funduszy Europejskich.

Z indywidualnej pomocy konsultanta będzie można skorzystać 20 lutego 2024 r. (wtorek) w godzinach od 10:15 do 12:45 w siedzibie Urzędu Gminy Dynów.

Celem akcji jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do informacji i wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich oraz pomoc w sprawnej realizacji projektów.

Zapraszamy również do kontaktu z Głównym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Rzeszowie.

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Rzeszowie

al. Ł. Cieplińskiego 4,35-010 Rzeszów

tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82

e-mail: pife.rzeszow@podkarpackie.pl [20]

www.fundusze.podkarpackie.pl [21]

Informacja Wójta Gminy Dynów

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Dziś tj. 08.02.2024r.(czwartek) oraz 09.02.2024r. (piątek) Urząd Gminy Dynów czynny do godziny 12:00 ze względu na trwające prace remontowe. Za utrudnienia przepraszamy.

Wójt Gminy Dynów
Wojciech Piech

Zwrot podatku akcyzowego I rata 2024 roku

Posted By Zofia Kalawska On In Aktualności | No Comments

Zwrot akcyzy za paliwo rolnicze jest jedną z form wsparcia rolników. O dopłatę można ubiegać się 2 razy w roku w ramach przyjętego limitu. Rada Ministrów ustaliła na 2024 r. stawkę zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego w wysokości 1,46 zł.

Limit ustala się jako sumę kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego:

Producent rolny, który chce uzyskać zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej składa wniosek o zwrot podatku do wójta, burmistrza właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego.

Termin zbierania faktur i składania wniosków o dopłaty do paliwa w 2024 r.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Faktury / kopie faktur za okres od 1 sierpnia 2023 do 31 stycznia 2024 roku;
  2. Oświadczenie o byciu producentem rolnym;
  3. Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie;
  4. Dokument zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, koni, owiec lub kóz, będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada –  wydany przez kierownika Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
  5. Inne oświadczenia jeśli są wymagane.

Wniosek wraz z załącznikami

  1. Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (PDF) [22]
  2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie(PDF) [23]
  3. Oświadczenie osoby fizycznej do wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2024 roku (PDF) [24]
  4. Dokument zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, świń, koni, owiec lub kóz, będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada – wydany przez kierownika Biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (PDF) [25]

Informacje dodatkowe

1. Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2024 roku [26]