Zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 marca prowadzona przez gminy rejestracja uchodźców z Ukrainy, którzy chcą uzyskać numer PESEL oraz podjąć pracę i pozostać w Polsce, rozpocznie się 16 marca tj. w środę.
Numer PESEL mogą uzyskać osoby, które:
oraz przybyli w okresie od 24 lutego 2022 r. na terytorium Polski bezpośrednio z terenu Ukrainy w związku z prowadzonymi tam działaniami wojennymi.
Wniosek o nadanie numeru PESEL będzie można złożyć w dowolnym organie gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek należy złożyć osobiście. Dziecko do 12. roku życia nie musi być obecne przy składaniu wniosku – z wyjątkiem sytuacji, w której jego tożsamość będzie ustalana w oparciu o oświadczenie.
Wniosek w imieniu dziecka składa jedno z rodziców, opiekun, kurator, opiekun tymczasowy ustanowiony przez sąd opiekuńczy lub osoba sprawująca faktyczną pieczę nad dzieckiem. Od dzieci, które nie ukończyły 12. roku życia, nie pobiera się odcisków palców.
Co należy przygotować?
należy przygotować?
Usługa jest bezpłatna. Wnioskodawca otrzyma wydruk potwierdzający nadanie numeru PESEL.
Więcej informacji w językach ukraińskim i polskim znajduje się na stronach:
Sprawę związaną z nadaniem numeru PESEL można załatwić w Urzędzie Gminy Dynów, pok. Nr 13 I piętro. Godziny pracy Urzędu to:
Numer telefonu : 17 23 00 113
Wytworzył | Zofia Kalawska |
---|---|
Data wytworzenia | 21 marca 2022 |
Opublikował w BIP | Zofia Kalawska |
Data opublikowania | 21 marca 2022 |
Data ostatniej aktualizacji | 21 marca 2022 |
Liczba wyświetleń | 53 views |