Od 10 stycznia 2022r. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dynowie rozpocznie przyjmowanie w wniosków o dodatek osłonowy.
W związku ze wzrostem kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności, w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej, został wprowadzony dodatek osłonowy.
Wsparciem objętych zostanie blisko 7 milionów gospodarstw domowych, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2 100 zł w gospodarstwach jednoosobowych lub 1500 zł na osobę w gospodarstwach wieloosobowych.
Na mocy ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. 2022 r. poz. 1) samorządy realizują zadania związane z przyjmowaniem wniosków i wypłatą dodatku osłonowego mieszkańcom. Na obsługę zadania samorządy gminne otrzymają 2% wartości wypłaconej kwoty dodatków osłonowych w swojej gminie.
Wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy Gminy Dynów mogą składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dynowie tel.17 23 00 108, w dowolnym terminie, maksymalnie do 31 października 2022 r.
Dodatek osłonowy przysługuje, za okres od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. i jest wypłacany w dwóch równych ratach w terminie do dnia 31 marca 2022 r. oraz do dnia 2 grudnia 2022 r. W przypadku gdy, zostanie złoży wniosek o wypłatę dodatku osłonowego później niż na 2 miesiące przed upływem tych terminów, dodatek osłonowy jest wypłacany jednorazowo, niezwłocznie po przyznaniu tego dodatku.
Więcej informacji na stronie:
https://www.gov.pl/web/klimat/zloz-wniosek-o-dodatek-oslonowy
Wniosek do pobrania.
Wytworzył | Zofia Kalawska |
---|---|
Data wytworzenia | 5 stycznia 2022 |
Opublikował w BIP | Zofia Kalawska |
Data opublikowania | 5 stycznia 2022 |
Data ostatniej aktualizacji | 5 stycznia 2022 |
Liczba wyświetleń | 742 views |